Røyk Quartz

God kveld kjære lesere! 

Her om dagen når jeg var på kvelds tur med pappa og hunden vår Phoebe så gikk vi langs en grus vei som vi ofte går på oppi skogen her, men denne gangen så vi plutselig masse Røyk Quartz i fjellskrentene langs veien, vi viste at det fantes her ute ettersom at vi har funnet det på en fjelltopp i området, men det er noen km unna der vi var nå. 

Viste du at Røykkvarts er nasjonalstenen til Skottland?

Og geologen i meg blir jo super glad å begynner å lete etter flere, og det fant jeg, ikke alle er like fine selvfølgelig og mange som sitter fast i fjellet fortsatt. 

Røyk Quartz mot solnedgangen

Denne var vel den klareste jeg fant, men det var veldig synd at det var sprekker i den, men jeg syns den var kjempe fin uansett, så den var en av de som fikk bli med hjem 🙂

Fant også disse:

Skulle ønske jeg hadde sånn stein slipe maskin ting så jeg kunne fått disse enda finere og kanskje brukt dem til smykker eller noe, det står i alle fall på prioriterings lista over ting jeg skal se om jeg får tak i 😀

Også har jeg planer om å skaffe meg utstyr så jeg kan få hakket ut flere og større krystaller, så tenkte å gå tilbake snart å lete mer.

Håper dere får en fantastisk kveld videre 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg