Skogfjell 17.Februar

17. Februar dro jeg og Lars hjem til mamma og pappa, vi skulle
passe Phoebe for dem mens de tok seg en dagstur til Sverige, Phoebe
har en skade i hofta som gjør at hun får sterke smerter av å sitte for lenge i
bilen av gangen, og mamma/pappa har ikke samvittighet til å la henne være
alene hjemme i noen timer, de mener at hun ikke klarer det, selv om hun er
4år gammel og jeg er 100% sikker på at hun klarer det helt fint.

Men uansett, vi kom litt sent til dem den kvelden ettersom at vi hadde gjort en
del forskjellige ting, men akkurat her og nå så husker jeg ikke helt hva det var.
Vi endte opp med å sitte å snakke med dem til sent på natt, og det er like
koselig som alltid. Jeg tok med meg Phoebe ut i hytta i hagen så ble Lars
igjen inne å pratet litt med moren min 😁

Dagen etter våknet vi til full sol og hele 6 varmegrader, så siden vi var på
Tofte, så fikk jeg skikkelig lyst til å gå på Skogfjell (Skogsfjell åsen som vi kaller det)
Og jeg ville ta hjerteruta for å se hvor dårlig kondisjon jeg hadde fått siden november.
Men det var nå over 2mnd siden sist jeg gikk tur med pappa og det var ett savn, så jeg
sendte melding å spurte om vi skulle vente på han eller bare gå. Og han ville gjerne
være med, så da ventet vi på at de kom hjem fra Sverige.

Hjerteruta var tung! som forventet egentlig, men ettersom at jeg leiligheten Lars og jeg
bor i har synlig mugg i veggene har jeg følt meg smålig tett lenge.
Og det merket jeg godt opp den verste bakken, jeg måtte ha 3 pauser!
De var på under ett min, men av like vel. Det svei helt sjukt i lungene og jeg kunne smake
blod når vi kom på toppen av den, men ut i fra tiden vi brukte, så var jeg kanskje 2min
unna min raskeste rekord opp der, så da var det kanskje ikke så ille av like vel.
Det bare føltes sånn ut!

Her møtte vi ett is parti og det var ganske glatt, men Lars holdt meg så jeg ikke falt 🙂
Vi måtte gå av grusveien og fortsette opp en sti i skogen til vi kom på toppen av fjellet.
Mamma og pappa bor kanskje 8 høydemeter over havet, og Skogfjell er 228m høyt.
Så det er ganske bratt opp!

Og det som er litt kult med Hurum, er at mange av toppene har slike skilt, så man kan
ta bilde av dem, og flere av dem har også en postkasse med en bok og en penn
hvor man kan skrive i navnet sitt og dato.

Man kan også betale for kart og finne poster rundt i skogen og vinne premier i slutten av sesongen!
Så her er det bare å bli sprekt  😁

Vi kom oss opp og det var sykt fint vær og utsikt i dag, men vinden var sterk og kald enkelte steder

Bilde kvaliteten er ikke den beste da jeg hadde lånetelefon (min var på reperasjon)

På vei ned viste jeg Lars hvordan man kunne finne krystaller på dette fjellet
og han forsvant ned den bratte siden av fjellet for å lete, men uten hell.
Så pappa viste han ett hull hvor han viste det var krystaller, men de satt
godt fast, så Lars tok fram lommelykta si og slo til, så den løsnet


Det var en kjempe fin Røyk quarts og han ble super fornøyd!

Så gikk vi en litt annen rute hjem, fordi det viser seg at Lars også var interessert i
huler og vi viste om noen som hadde bygd seg en hytte under en fjellhylle.

Selve hytta har jeg ikke bilde av, men det var gøy.
Vi vurderte å ta han innom Viking graven også, siden den var i nærområde,
men den ligger i skyggesiden av fjellet så vi viste ikke om det var for mye snø eller
ikke, så da valgte vi å ta det en annen gang.

Vi kom oss hjem igjen og vi hadde vært borte i over 2 timer.
men det var en kjempe fin og koselig tur!

Det å finne den krystallen, fikk fram gløden i Lars og han kan nesten ikke vente på at
snøen blir borte så vi kan jakte på flere!
Så til sommern skal vi reise på Norges ferie, med Milkshake testing, krystall jakt,
bestige nye topper (Bessegen og flere) Isbre vandring? og tilslutt avslutte eventyret
oppe i nord hos broren hans i Mo i Rana.

Så vi gleder oss helt sykt!😁

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg